En muista taas milloin olisin jännittänyt niinkuin viimeviikolla kun olin siellä ultraäänitutkimuksessa ja tänään kun menin lääkärin luo kuulemaan lopullisia uutisia.

Ultra sujui ongelmitta,, ensin katsottiin vatsanaluetta normaalisti ja sitten vielä varjoaineen kera, kaikkineen tutkimus kesti vähän toista tuntia.  Röntgenlääkäri kertoi tutkimuksen edetessä samalla näkemäänsä. Mitään uutta etäpesäkekasvua ei hän nähnyt,, ei edes varjoaineella katsoessaan. Muutamissa tiehyeissä oli taas tapahtunut paksuuntumista ja virtaus niissä oli heikkoa, se saattaa osaltaan nostaa maksa-arvoja. Kun lähdin tutkimushuoneesta, tuntui että hengitin kevyemmin kuin pitkään aikaan.

Tänään oli uusi jännityshetki kun odottelin pääsyä onkologin vastaanotolle kuulemaan lopullisia tuloksia. Kaikki oli kuitenkin ennallaan,, sain luvan jopa aloittaa taas sytot, kun maksa-arvot olivat palautuneet lähelle normaaleja. Sovittiin, että syön normaalin 2 viikon satsin sytoja ja jos maksa-arvot ovat taas nousseet, sitten lääkäri tekee mulle lähetteen ERCP-tutkimukseen. Operaation aikana tiehyeisiin pujotetaan putket, jotka varmistavat, että tiehyeet pysyvät auki.

Toistaiseksi siis kaikki olosuhteisiin nähden hyvin! Elokuun lopussa taas tutkitaan tarkemmin..

Koneella odotti taas ilahduttava yllätys! Famu oli antanut minulle tämän:

810929.jpg

Olen otettu kunniasta! Kiitos Famu!

Tätä en jatka eteenpäin kenellekkään erityiselle, vaan luovutan sen teille jokaikiselle, jotka täällä poikkeatte!

Jottei tämä olisi pelkkää sairaskertomusta, näytänpä vielä tämän:

821163.jpg

Kävinhän minäkin Riihimäellä,,, siellä kirppiksellä, joka on täynnä lankaa! Mukaan lähti Novitan Merinoa, Bluesia, Samos Lollopoppia ja 7veikkaa,, Värit olivat hyvin tyttömäisiä,, vaaleanpunaista ja kirkkaanpunaista.

Olen minä jotain neulonutkin,, niistä sitten myöhemmin lisää!